1398/02/16 4:00 ب ظ
کد خبر : 421671
معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد:
درس آموزی از سیل فروردین ۹۸، مهم‌ ترین مساله‌ای است که باید به آن توجه کرد
شما و اقتصاد: حادثه سیلی که روزهای پایانی سال گذشته و نیز فروردین ماه سال جاری، کشور را درنوردید، علاوه بر آن که آزمونی برای آمادگی ما در برابر چنین اتفاقاتی بود، نشان داد که نیروی انسانی توانمند شرکت ملی گاز ایران با ایثار و تلاش، یارای مقابله با سخت‌ترین چالش‌ها را در چنین شرایطی دارد.
به گزارش شما و اقتصاد: به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن منتظرتربتی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در همایش نشست مشترک مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی و تقدیر از دست‌اندرکاران مدیریت سیل که روز شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در سالن شهید رجایی ستاد این شرکت برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: اتفاقی که امسال افتاد، وجه‌های مختلفی داشت؛ یعنی این سیلی که آمد، شاید از خیلی از جنبه ها یک آزمون بود و یک برداشت متفاوت از اتفاقی که می‌تواند از جنبه‌های مختلف برای ما تجربه محسوب شود و دانش‌اندوزی کند.
 
وی ادامه داد: آمادگی ما قبل، بعد و در زمان بحران ازجمله نکات مهم و ارکان اصلی در رویارویی با شرایط سخت است، ولی دانش‌اندوزی و درس گرفتن از اتفاقات پیش آمده و مدیریت این دانش در جهت استفاده مثبت از آن موارد، از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود.
 
مهندس تربتی با بیان این که در تمامی این موارد، بازآوری شبکه و سیستم در مقابله با بحران و در نگاه بالاتر، موضوع تاب‌آوری شبکه است که حرف نخست را می‌زند، گفت: من از مدیر گازرسانی خواستم که حتماً در برنامه‌ریزی امسال خود، یکی از موضوعات مورد بحث را به درس‌آموزی از سیل اخیر در دستور کار قرار دهند؛ چراکه به نظر من، هیچ‌کسی بهتر از افرادی که در محل حضور داشتند و با پوست و گوشت خود مسایل را دیده و در صدد رفع مشکلات برآمدند و آن لحظات را درک کردند، نمی‌توانند مصداق خوبی باشند برای پیاده کردن دستورالعمل‌های جدید و به باور من، مطمئناً ما هر چه که بخواهیم این موضوع را در واحدهای ستادی دنبال کنیم، مادامی که نیروی انسانی باتجربه‌ای را در کنار خود نداشته باشیم، مطمئناً به آن نتیجه دلخواه نخواهیم رسید.
 
نیروی انسانی تلاشگر؛ بزرگ ترین سرمایه
 
تربتی با اشاره به این که آن کسانی که لوله را روی دوش گرفتند و حمل کردند، بهترین افراد برای ثبت تجربیات یک شرکت در این زمینه هستند، خاطرنشان کرد: این نکته بسیار مهم است و من از همه دوستان و دست‌اندرکاران خواهش می‌کنم که با مرور لحظات و فیلم‌ها و مواردی که به ذهن‌شان می‌رسد، در قالب پیشنهادات، نظرات و دستورالعمل‌های جدید، ما را در استفاده از این دانش و تجربیات راهنمایی کنند.
 
وی در ادامه، افزود: افزون بر تمام این موارد، ما پرسنلی داریم که درک کردند وظیفه‌ای که انجام می‌دهند، یک وظیفه  مردمی و بهتر از آن، یک ظیفه الهی است؛ چراکه کسی که جانش را در کف دست می‌گیرد و این کار خطرناک را انجام می‌دهد، مطمئناً یک آرمان و ایده‌ای بالاتر از این موضوعات و مسایل ظاهری ما دارد و این نکته بسیار مهم و تاثیرگذار  این واقعه بود.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اضافه کرد: به نظر من، این ارزشی است که باید حفظ کنیم؛ در بحث‌های مدیریتی به موضوعات تعالی سازمانی بسیار اشاره می‌شود، در حالی که همه این موارد تکیه و نگاهش در نهایت این است که اگر بتوانیم نیروهای مناسبی را برای انجام کارهای‌مان انتخاب کنیم، حتی نیازی به توضیح استراتژیک و راهبرد هم نداریم، چون نیروی انسانی متخصص ما، آن استراتژیک را  درک می‌کند و انجام می دهد که این موضوع مهم‌ترین بخش است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که وقتی مدیران ما در رأس این اتفاقات قرار می‌گیرند و به موقع حضور پیدا می‌کنند، گفت: این امر نشان می‌دهد که آن‌ها استراتژی را درک می‌کنند و شاید دیگر نیاز به استراتژی مدونی نداشته باشیم؛ چراکه این افراد می‌توانند خودشان مسایل را به خوبی مدیریت کنند. وقتی که ما نیروی انسانی ارزشمندی داریم با توانمندی بالا، پس می‌توانیم بگوییم که سازمانی هستیم که به معنای واقعی می‌توانیم خدمت‌رسان باشیم و مشتری‌مدار.
 
شرکت ملی گاز ایران؛ سازمانی مشتری‌مدار
 
مهندس تربتی سپس در خصوص ویژگی‌های یک سازمان مشتری‌مدار گفت: یک سازمان مشتری‌مدار، سازمانی است که هر عضوی از آن، مفهوم مشتری‌مداری و رضایت مشتری را به خوبی درک کرده باشد؛ یعنی شما اکنون درک کرده‌اید  که به هر حال مردم بدون گاز نمی‌توانند زندگی کنند و به همین دلیل، تمام تلاش خود را بر این گذاشته‌اید که هیچ حادثه‌ای خللی در زندگی عادی مردم بوجود نیاورد و از این بابت خود را مسئول می‌دانید و این، همان درک بالاست.
 
این مقام مسئول ادامه داد: همه این اقدامات به ما نشان داد که می‌توانیم ادعا کنیم، شرکت ملی گاز ایران، یک شرکت مشتری‌مدار است؛ چراکه مشتری‌مداری دو رکن آموزش و فراگیری مستمر را دنبال می‌کند که این هر دو، در این سازمان وجود دارد.
 
وی در ادامه با بیان این که مشتری‌مداری شرکت شاید به تنهایی کفایت نکند، تصریح کرد: شرکت مشتری‌مدار، مدیران مشتری‌مدار می‌خواهد و شما عملاً ثابت کردید که مدیران مشتری‌مداری هستید؛ چراکه مشتریان ما عام هستند، در واقع،  مشتریان ما خودمان هستیم، مردم هستند، بنابراین چه کاری بهتر از این که مردم برای مردم کار کنند! و شرکت ملی گاز ایران چون خوشبختانه مشتریانش خود مردم هستند، باید این ویژگی را به طور خاص داشته باشد.
 
تربتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که سازمان مشتری‌مدار علاوه بر مدیران مشتری‌مدار، کارکنان مشتری‌مدار نیز می‌خواهد، گفت: کارکنان سازمان مشتری‌مدار، مردم‌دار هستند و دوستدار آنان، همیشه جانب مشتری را می‌گیرند، به پرسش‌های آنان پاسخ مناسب می‌دهند و در نهایت، همیشه حق را به مشتری‌ می‌دهند که این همان مفهوم مشتری‌مداری است. مفهومی که در بحران سیل، عمیقاً خود را در کارکنان شرکت ملی گاز ایران نشان داد؛ در بحران سیل کسانی که درگیر سیل بودند از مجموعه شرکت گاز بودند، شاید خانه‌های آنان نیز درگیر سیل بود، ولی در نخستین گام، به مشتری اهمیت دادند و همه در کنار هم حاضر شدند تا به عموم مردم کمک کنند و خود را جدای از مردم ندانستند که این نکته بسیار مهمی است.
 
معاون وزیر نفت در امور گاز موارد ذکرشده را جزیی از اخلاقیات کارکنان و مدیران شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد و اظهار داشت: من در این‌جا حضور پیدا کردم تا از صمیم قلب از تک‌تک شما عزیزان که هموطنان‌تان را در این شرایط سخت تنها نگذاشتید، تشکر کنم؛ تشکر بابت این که شما باعث افتخار و سربلندی شرکت ملی گاز ایران شده و حاضر شدید که شرکت‌تان اعتبار پیدا کند و نه تنها شخص خودتان! و این بسیار مهم است.
 
وی ادامه داد: در زمان وقوع سیل و بعد از آن، همه جا خدمات شرکت ملی گاز ایران مطرح بود و این برای من بسیار ارزشمند بود،  حتی رئیس مجلس هم متوجه این موضوع شدند و آن را بیان کردند که گاز چگونه و در چه سطحی، خدمت‌رسانی کرد و خدمتش را به  نحو احسن انجام داد و رییس‌جمهوری نیز از این بابت بارها و بارها تشکر کرد.
 
به گفته تربتی، شاید مهم‌تر از همه این‌ها، آن بود که هیچ‌گاه در بیان مردم شکایتی از گاز ندیدیم، چون ارزشمندترین ملاک برای ما خود مشتری است و این که مشتریان ما یعنی مردم، اظهار رضایت می‌کنند؛ این مهم‌ترین ارزش است.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان اظهار داشت: این ارزش‌هاست که بایستی حفظ شود و خدا را شکر می‌کنیم که که خداوند مسیر شغلی ما را در شرکتی خدمت‌رسان مانند شرکت ملی گاز ایران قرار داده و امیدوارم که بتوانیم این مسیر را به همین درستی و در کنار هم ادامه دهیم.
 
تقدیر از مدیران عامل و کارکنان شرکت های گاز استانی
 
این گزارش می‌افزاید در پایان این مراسم، از مدیران عامل و کارکنان 4 شرکت گاز استانی لرستان، خوزستان، مازندران و گلستان که در سیل اخیر دچار حادثه بیشتر و به تبع آن، منشاء خدمات بیشتری به مردم بودند، به نمایندگی از سوی کلیه شرکت‌ها و نیز کلیه کارکنان و دست‌اندرکاران به ترتیب از آقایان جواد صادقی، حمید کبودی و کاظم کریمی روزبهانی از استان لرستان، پرویز امیری، سیدقاسم یرافی و صادق باوی از استان خوزستان، حمیدرضا جهانبخش، محمدکاظم عیسی‌زاده و ولی‌الله شریف‌نیا از استان مازندران و محمد عرب، تایماز دوگون‌چی، جمشید ایری و رضا تیرگر از استان گلستان با اهدای لوح تقدیر و یادبود، از سوی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تقدیر به عمل آمد.
 
همچنین در ادامه، مدیران عامل چهار شرکت فوق‌الذکر نیز با ارائه مستندات و فیلم‌های تهیه شده از جریان سیل و اقدامات به عمل‌آمده پس از آن و همچنین اقداماتی که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت در راستای کاهش و التیام آسیب‌های وارده به مردم عزیز استان‌های مازندران، گلستان، لرستان و خوزستان به عمل آورده بودند، به تشریح ماجرا و درس‌آموزی پس از سیل پرداختند.
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :