١٣٩٨/٠٩/١٠ ١٠:٢٤ ق ظ
کد خبر : ٤٨٦٩٨٢
بسته های اعتباری پستی به زودی روانه بازار می شود
شما و اقتصاد: مدیر کل بازاریابی و طراحی محصول شرکت ملی پست گفت: بسته های اعتباری پستی به زودی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.
به گزارش شما و اقتصاد:  به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پست، بابک افروز با اشاره به اقدامات و برنامه های بازاریابی در راستای توسعه بازار پست، افزود: بسته های اعتباری پستی شبیه بسته های اعتباری تلفن همراه طراحی شده است که با همکاری نمایندگی های قبول بخش غیردولتی عرضه می شود و خدمات پستی پیشتاز و سفارشی را برای مشتریانی که دارای مرسولات انبوه هستند مانند فروشگاه های اینترنتی و کسبه مجتمع های تجاری، ارایه می دهد.
وی به موضوع اصلاح نرخنامه خدمات پستی اشاره کرد و اظهار داشت: براساس نتایج به دست آمده از تحقیقات بازار و تحلیل رقبا، به این نتیجه رسیدیم که نرخ خدمات با رعایت الگوی حاکم بر بازار و ظرفیت ها و قابلیت های شبکه پستی اصلاح شود. به همین دلیل نرخ خدمات مرسولات برون شهری به دو سطح استان های همجوار و غیرهمجوار تقسیم بندی و هر سرویس نیز براساس تقاضا و کشش بازار، نرخ گذاری شد.  
به گفته وی، در این اصلاح نرخ ها، کمترین افزایش نرخ در مرسولات دورن استانی و بیشترین آن در مرسولات برون استانی غیرهمجوار لحاظ شد و نرخ مرسولات ویژه نیز بدون تغییر باقی ماند.
او با اشاره به تغییر سیاست ها در خصوص اصلاح نرخ های پستی، افزود: امسال افزایش نرخ نه تنها منجر به کاهش ترافیک نشد، بلکه در ماه های اخیر ترافیک مرسولات روند منطقی داشته است.
به گفته وی، شرکت ملی پست 11 هزار قرارداد همکاری با سازمان ها، شرکت ها، فروشگاه ها و سایر بخش ها دارد که از این تعداد، بیش از 70 قرارداد به دلیل رعایت نکردن میانگین نرخ جابجایی هر مرسوله در سال 98 و برمبنای نتایج حاصل از بررسی های تیم اقتصادی بازاریابی، زیان ده و آسیب رسان به شبکه شناسایی و با کمک و همکاری مدیران اجرایی کشور، حذف شد.
افروز از بخش بندی بازار پست استان ها نیز به عنوان یکی دیگر از فعالیت های بازاریابی یاد گرد و اظهار داشت: براین اساس، در شیوه جدید توسعه خدمات پستی، بازارهای مغفول مانده در هر استان در اولویت فعالیت های بازاریابی آن استان قرار گرفت و بخش هایی که ضرورتی به حضور پست نبود، حذف شد.
مدیر کل بازاریابی و طراحی محصول، توجه به تامین رضایت مندی و نگهداشت مشتریان عمده را نیز یادآور شد و گفت: واحد CRM یا مدیریت ارتباط مشتریان طرف قرارداد به زودی در اداره کل بازاریابی راه اندازی می شود که از جمله مهمترین فعالیت های آن، نظرسنجی از مشتریان پس از دریافت خدمات و نیازسنجی از آنان است.  
 
‍‍‍
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :