١٣٩٨/١٠/٢٤ ٦:٢٥ ب ظ
کد خبر : ٤٨٨٣٠٥
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران:
کاهش واردات لوازم خانگی از 1/2 میلیارد دلار به 700 میلیون دلار
شما و اقتصاد: حسین زاده گفت: واردات لوازم خانگی از رقم 1/2 میلیارد دلار در سال 1390 به حدود 700 میلیون دلار در سال گذشته کاهش یافته است.
به گزارش شما و اقتصاد:  بهمن حسین زاده مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در مراسم گشایش بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی مشهد، گفت: لوازم خانگی طیف وسیعی از محصولات را در بر می گیرد و پس از نفت و خودرو مهمترین صنعت کشور ما به شمار می رود.
وی تامین بیش از 90 درصد نیازهای داخلی کشور به لوازم خانگی از سوی این صنعت، سطح بالای ارزش افزوده، کیفیت بالا و رقابت با محصولات مشابه خارجی و میزان بهره وری بالا را از مزیت های صنعت لوازم خانگی در ایران اعلام کرد.
حسین زاده توان صادراتی لوازم خانگی ایران را بالا ارزیابی کرد و افزود: از آنجا که تولید لوزام خانگی در ایران به صورت انبوه انجام می گیرد و ظرفیت سازی های انجام شده 2 تا 3 برابر نیازهای داخلی است. برپایی این قبیل نمایشگاههای تخصصی بین المللی می تواند به گسترش هرچه بیشتر بازارهای صادراتی و معرفی پتانسیل های عظیم صادرات انواع لوازم خانگی ایران به بازدیدکنندگان کمک کند.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران خاطرنشان کرد: براساس آمارهای موجود در سال 1397 بالغ بر 409 میلیون دلار انواع یخچال، فریزر، آبگرمکن، کولر، ظروف و لوازم آشپزخانه، اجاق گاز، لوازم صوتی و تصویری و اقلام مشابه را به خارج صادر کرده ایم.
وی ادامه داد: صادرکنندگان فعال و توانمند ما علی رغم تمام محدودیتها و تحریم های ظالمانه استکبار جهانی موفق شده اند که در کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، ارمنستان، گرجستان، پاکستان، اقلیم کردستان عراق و برخی از کشورهای آفریقایی بازارهایی برای صدور محصولات متنوع خود به دست آورند.
حسین زاده یادآور شد: شرکت نمایشگاههای بین المللی استان خراسان رضوی که یکی از مهمترین دارندگان سایت های نمایشگاهی میهن اسلامی ماست و بالغ بر 26 سال از تأسیس آن می گذرد در توسعه بازارهای صادراتی کشور، به ویژه محصولات لوازم خانگی به افغانستان ، پاکستان و جمهوری های آسیای میانه  نقش ارزنده ای داشته و با معرفی ظرفیتهای عظیم صنعتی کشور به هیأتهای اقتصادی و بازرگانی خارجی به رونق بازار تولید و صادرات این محصولات به نحو شایسته ای کمک کرده است.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران با تصریح این مطلب که آشنایی مصرف کنندگان داخلی با کیفیت و قیمت مناسب لوازم خانگی ساخت کشور و انطباق آنها با استانداردهای بین المللی در چند سال اخیر موجبات کاهش واردات این محصولات را فراهم کرده است، اظهار داشت: به گونه ای که ارزش واردات لوازم خانگی از رقم 1/2 میلیارد دلار در سال 1390 به حدود 700 میلیون دلار در سال گذشته کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: حمایت قاطع دولت از واحدهای تولید کننده لوازم خانگی از طریق ارائه تسهیلات اعتباری با سود و شرایط مناسب، کاهش مالیات ارزش افزوده این صنعت که کمتر از نیمی از ظرفیت خود استفاده  می کند و ارائه تسهیلات ارزی با نرخ مناسب برای ورود مواد اولیه و تجهیزات وارداتی می تواند به رونق هر چه بیشتر صادرات و بازارهای فروش داخلی این محصولات در سال رونق تولید کمک کنند.
حسین زاده افزود: شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ایران نیز مانند اکثر دارندگان سایت های نمایشگاهی کشور همواره به معرفی انواع لوازم خانگی کشور در نمایشگاههای تخصصی بین المللی در تهران یا در بازارهای هدف اقدام کرده و تسهیلات لازم را برای معرفی توانمندی های تولید و صادراتی این صنعت مهم و خوش آتیه فراهم کرده است.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی مشهد و شرکت کنندگان در این نمایشگاه و سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی و اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کشور، گفت: همچنین تشکر ویژه دارم از جناب آقای مهندس صیفی مدیرعامل محترم و همکاران گرامی در شرکت نمایشگاههای بین المللی مشهد و همه کسانی که برای رونق تولید و گسترش صادرات کشور در سخت ترین شرایط تلاش می کنند قدردانی می کنم.





روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران
‍‍‍
چاپ خبر چاپ خبر
ارسال به دیگران ارسال به دیگران
نظرات
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :